צפו: ברכת הכהנים בכותל המערבי ו"הקבלת פני רבו" לרבנים הראשיים

בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: ברכת הכהנים בכותל המערבי ו"הקבלת פני רבו" לרבנים הראשיים

כתבנו בנצי ליזרוביץ יצא לסקר את מעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי, כמדי חול המועד • צפו בגלריית התמונות של ליזרוביץ ושל צלם "פלאש 90" שהנציחו את רגע הברכה לרבבות המתפללים ומעמד "הקבלת פני רבו" לרבנים הראשיים

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קהל רבבות שנאמד בלמעלה מ- 80,000 איש השתתפו הבוקר (ה'), היום השני של חול המועד פסח תשע"ז, במעמד ברכת הכהנים המסורתית הגדולה ביותר בפסח, בתפילת שחרית ובתפילת מוסף ברחבת הכותל המערבי, בה נשאו מאות כהנים את ידיהם ובירכו את המוני הבאים בברכה המשולשת הכתובה בתורה.

 

במעמד השתתפו הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף והגאון הרב דוד לאו, רב הכותל המערבי הגאון הרב שמואל רבינוביץ, שר החקלאות אורי הכהן אריאל, השר לשירותי דת דוד אזולאי, מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל משה דגן, ויהודים רבים מהתפוצות שבאו לחגוג בירושלים את חג הפסח.

 

המעמד שנוסד על ידי איש ירושלים של מעלה הרה"ח רבי מנחם מענדל גפנר זצ"ל, מתקיים זה ארבעים ושש שנים, ומסתמך על הסגולה המיוחדת שכותב 'בעל הרוקח', על ברכת שלוש מאות כהנים במקום הקרוב למקום המקדש. בסיומה נערכה תפילה לשלום עם ישראל, חיילי צה"ל ומשטרת ישראל, וקבלת עול מלכות שמיים.

 

לפני התיבה  התפללו בתפילת שחרית הרה"ח ר' מרדכי גפנר, בנו של מייסד המעמד, ובתפילת מוסף הגאון הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים.

 

עם סיום המעמד קיבלו הרבנים הראשיים  לישראל – הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף והגאון הרב דוד לאו ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון הרב שמואל רבינוביץ את פני העולים לרגל  לרגל חג הפסח.

 

יצוין כי רבבות נוהרים אל רחבת הכותל המערבי במשך כל ימי החג לקיים את מצוות זכר עליה לרגל, ומשטרת ישראל העמידה כוחות רבים לשמור על ביטחונם ובטיחותם.

 

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ אמר לאחר המעמד הגדול, כי "היום חשו כולם באחדות נפלאה במעמדי ברכת הכהנים, בהם השתתפו יהודים מכל רחבי הארץ ומהתפוצות, ללא הבדלי מעמדות. העלייה לרגל היא עדות מרשימה לזיקתו של עם ישראל אל שריד בית מקדשנו. כשהמוני העם באים להתרפק על אבני המקום. המחזה המרנין הזה של המוני בית ישראל הגודשים את הרחבות מזן אל זן, מזכיר במשהו ימים מקדם עת היו המוני עולי רגלים באים לראות ולהיראות, ויש בכך זכר למקדש יותר מזכר לחורבן".

 

גורמים במשטרה מעריכים, כי במעמד השתתפו למעלה מ-80,000 בני אדם, ובהם רבנים, ראשי ישיבות, אישי ציבור, שרים בממשלה ועמך בית ישראל.

 

 



0 תגובות